poniedziałek, 9 stycznia 2012

Muffinki z Lazurem i pieczarkami

Muffinki z serem pleśniowym Lazur i pieczarkami - przepis Agi Gee ;)
(ok. 12 sztuk)


Składniki:
  • 125g masła
  • 250g mleka
  • 2 jajka
  • 400g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300g pieczarek
  • 150g (dałam serek Lazur niebieski)
Przyprawy:
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

1.Masło rozpuścić w rondelku i zostawić do ostygnięcia.
2. Mleko wlać do miseczki i wpić do niego dwa jajka, całość roztrzepać trzepaczką.
3.Wlać ostudzone masło.
4. Mąkę przesiać do naczynia, wymieszać z proszkiem do pieczenia i przyprawami.
5. Połączyć mokre składniki (jajka z mlekiem i z masłem) z suchymi (mąka z proszkiem i przyprawami)
6.Całość szybko wymieszać na jednolitą masę.
7. Pieczarki wymyć, osuszyć i zetrzeć na tarce o dużych okach. (ja pokroiłam w drobną kostkę)
8.Ser typu rokpol pokroić w drobna kostkę.
9. pieczarki i pokrojony ser wrzucić do wcześniej przygotowanej masy i delikatnie wymieszać.
10. Nakładać łyżeczką do silikonowej formy na muf finki lub małych papierowych foremek do pieczenia do ¾ ich wysokości.
11. Piec 20 minut w temperaturze 200 stopni. (20-25 minut – ważne aby się lekko zbrązowiły)

1 komentarz:

  1. Ja połączyłam Lazura z orzechami, ale pieczarki też wydają się być świetnym pomysłem.
    http://meals-and-fears.blogspot.com/2012/10/muffinki-z-serem-lazur-i-orzechami.html

    OdpowiedzUsuń